Velká prázdninová výzva – den třetí

Den třetí se nesl ve znamení chladivých nápojů. Vzhledem k tomu, že nás v pátek postihly začínající tropy, byla tato výzva celkem logická a skvěle zapadající. Bohužel systém o půlnoci zveřejníme výzvu a do 24 hodin musí být splněno, neumožňuje žádnou velkou a kvalitní přípravu a jelikož byl pátek a já se chystala rovnou z práce na cesty, nebylo moc prostoru na tvorbu. Nadešel tedy čas na těžkou improvizaci z prostředků nalezených v práci. Alkoholické nápoje byly tudíž vyřazeny z boje už předem. V podstatě byly k dispozici jen dvě základní suroviny. Čaj a voda (díky štědrosti zaměstnavatele i ta s bublinkami). Rozhodla jsem se tedy vyměnit můj obvyklý ovocný čaj čajem ledovým. Po pokusech nalézt nějaký zajímavý recept na ledový čaj jsem začala improvizovat na vlastní pěst. Základem byl hrnek opravdu silného anglického černého čaje, vychlazeného v našem skromném mrazáčku, doplněný o ovoce – co dům dal. Do nápoje tedy padl zbytek limetky, citronu a třešní, které jsem si koupila ke svačince. Čaj jsem dosladila lžičkou medu, aby nápoj získal trochu slavnostnější nádech :o) (obvykle piju čaj hořký) a na závěr jsem dolila ledovou perlivou vodou z místní „studánky“. Aby bylo možné vytvořit nějakou fotku, na které by bylo něco vidět, použila jsem naše laboratorní sklo. Pro šťourali se jedná o laboratorní sklo používané v naší kuchyňce, takže bezpečnost práce je zachována, laboratoře se nachází v jiné budově.

IMG_20150703_111101

Když teď vidím, jak dlouhý článek jsem dokázala stvořit, ať mi nikdo netvrdí, že uvařit čaj je nějaká hračka :o)

Zanechat Odpověď

